Általános üzleti és reklamációs feltételek
Általános üzleti és reklamációs feltételek
- Alapellátás
- Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: szerződési feltételek) a Sztv. 40/1964 Coll. törvény (a továbbiakban: Ptk.), a módosított Polgári Törvénykönyvről (a továbbiakban: Ptk.). 250/2007 Coll. törvény módosításáról, valamint a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 2. sz. 372/1990 Coll. törvény (továbbiakban Fogyasztóvédelmi Törvény) módosított szabálysértésekről szóló 1999. évi XX. 102/2014. a távértékesítéssel kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás fogyasztó védelméről, valamint egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi törvény a távértékesítésben)
Tech Garden s.r.o
ID: 54 365 007
Adószám: 2121639663
székhellyel: bejegyzett a Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, s.r.o., 42864/S elérhetőségei:
email: info@eshop-techgarden.hu
telefon: +421 918 811 297
www.eshop.techgarden.sk
(a továbbiakban "eladó")
- Jelen szerződési feltételek irányadóak az eladó és az adásvételi szerződést megkötő természetes személy (a továbbiakban: vevő) közötti kölcsönös jogokra és kötelezettségekre a www.ehop internetcímen elérhető weboldalon található webes felületen keresztül. .techgarden.sk (a továbbiakban: "internetes kereskedelem").
- A feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Az adásvételi szerződésben szereplő eltérő rendelkezések elsőbbséget élveznek a jelen feltételekben foglaltakkal szemben.
- Jelen feltételek és az adásvételi szerződés szlovák nyelven jön létre.
- Áruinformációk és árak
- Az árukra vonatkozó információk, beleértve az egyes áruk árait és főbb jellemzőit, az egyes árukkal együtt szerepelnek az online áruház katalógusában. Az áruk árai tartalmazzák az általános forgalmi adót, az összes kapcsolódó díjat és az áru visszaküldésének költségét, ha az árut természeténél fogva nem lehet postai úton visszaküldeni. Az áruk árai mindaddig érvényesek, amíg azok a webáruházban megjelennek.
- Az online áruház katalógusában elhelyezett áruk minden bemutatása tájékoztató jellegű, és az eladó nem köteles ezen árukra vonatkozóan adásvételi szerződést kötni.
- Az áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekre vonatkozó információkat az online áruházban teszik közzé. Az online áruházban feltüntetett áruk csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségekre vonatkozó tájékoztatás csak akkor érvényes, ha az árut a Szlovák Köztársaság területén belül szállítják.
- Az áru vételárából származó esetleges kedvezmények egymással nem vonhatók össze, kivéve, ha az eladó és a vevő másként állapodnak meg.
Az adásvételi szerződés megrendelése és megkötése III
- Az adásvételi szerződés megkötésével összefüggésben a vevőnél a távközlő eszközök használata során felmerülő költségeket (internetkapcsolat költsége, telefonhívások költsége) a vevő maga fizeti. Ezek a költségek nem térnek el az alapkamattól.
- A vásárló az alábbi módokon rendeli meg az árut:
- vásárlói fiókján keresztül, a webáruházban történő előzetes regisztrációt követően az E-shopban történő áruvásárlás nem feltétele az E-shopban történő regisztráció. A regisztráció során a fogyasztó egy aktiváló linket tartalmazó e-mail üzenetet kap a regisztráció során megadott e-mail címére. A Fogyasztó a linkre kattintva aktiválja fiókját az E-shopban. Ha a Fogyasztó az E-shopban történő regisztrációt követő 3 napon belül nem kattint a linkre, a fogyasztó fiókja nem aktiválódik, és a regisztráció sikertelen lesz.
- a megrendelőlap regisztráció nélküli kitöltésével.
- Megrendeléskor a vásárló kiválasztja az árut, az áruk darabszámát, a fizetési és szállítási módot.
- A megrendelés elküldése előtt a vásárló ellenőrizheti és módosíthatja a megrendelésben megadott adatait. A vevő a megrendelést a „Megrendelés elküldése fizetési kötelezettséggel” gombra kattintva küldi el az eladónak. A megrendelésben megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti. A megrendelés érvényességének feltétele, hogy a megrendelőlapon minden kötelező adatot kitöltsön, és a vásárló igazolja, hogy a jelen feltételeket megismerte.
- Az eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vásárlónak a megrendelés átvételéről arra az e-mail címre, amelyet a vevő a rendelés leadásakor megadott. Ez a visszaigazolás automatikus és nem minősül szerződéskötésnek. Az eladó aktuális szerződési feltételei a visszaigazolás mellékletét képezik. Az adásvételi szerződés csak akkor jön létre, ha az eladó elfogadta a megrendelést. A megrendelés elfogadásáról szóló értesítést a vásárló e-mail címére kézbesítjük. / Az eladó a megrendelés kézhezvételét követően haladéktalanul visszaigazolást küld a vásárlónak a megrendelés átvételéről arra az e-mail címre, amelyet a vevő a rendelés leadásakor megadott. Ez a visszaigazolás a szerződés megkötésének minősül. Az eladó aktuális szerződési feltételei a visszaigazolás mellékletét képezik. Az adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy az eladó visszaigazolja a megrendelést a vásárló e-mail címére.
- Abban az esetben, ha az eladó a megrendelésben felsorolt követelmények valamelyikét nem tudja teljesíteni, megváltozott ajánlatot küld a vevőnek az e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül , és az adásvételi szerződés abban az esetben jön létre, ha a vevő a jelen szerződési feltételekben megadott e-mail címére visszaigazolja az ajánlat elfogadását.
- Minden, az eladó által elfogadott megrendelés kötelező érvényű. A vevő mindaddig elállhat a rendeléstől, amíg a vásárló meg nem kapja az elfogadásról szóló értesítést
az eladó megrendelései. A vásárló a megrendelést telefonon, az eladó jelen szerződési feltételekben megadott telefonszámán vagy e-mail címén mondhatja le.
- Abban az esetben, ha nyilvánvaló technikai hiba történt az eladó részéről az áru webáruházban történő árának megadásakor, vagy a megrendelés során, az eladó nem köteles az árut ezen a napon átadni a vevőnek. egyértelműen hibás ár, még akkor is, ha a vevőnek a megrendelés kézhezvételéről a jelen feltételek szerint automatikus visszaigazolást küldtek. Az eladó indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja a vevőt a hibáról, és megváltozott ajánlatot küld e-mail címére. A módosított ajánlat az adásvételi szerződés új tervezetének minősül, és az adásvételi szerződés abban az esetben jön létre, ha a vevő elfogadja az eladó e-mail címére.
IV
- A vásárló online áruházban történő regisztrációja alapján a vásárló hozzáférhet ügyfélfiókjához. A vásárló megrendelheti az árut az ügyfélszámlájáról. A vásárló regisztráció nélkül is rendelhet árut.
- Vevői fiók regisztrálásakor és árurendeléskor a vásárló köteles minden adatot helyesen és a valóságnak megfelelően megadni. A Vevő köteles a felhasználói fiókjában lévő adatokat bármilyen változás esetén frissíteni. A vásárló által a vevő fiókjában és az áru megrendelésekor megadott adatokat az eladó helyesnek tekinti.
- Az ügyfélfiókhoz való hozzáférést felhasználónév és jelszó biztosítja. A vevő köteles az ügyfélfiókjához való hozzáféréshez szükséges információkat bizalmasan kezelni. Az eladó nem vállal felelősséget az ügyfélfiókkal harmadik felek általi visszaélésért.
- A vevő nem jogosult harmadik félnek engedélyezni az ügyfélszámla használatát.
- Az eladó megszüntetheti a felhasználói fiókot, különösen akkor, ha a vevő hosszabb ideig nem használja felhasználói fiókját, vagy ha a vevő megszegi az adásvételi szerződésben vagy a jelen feltételekben vállalt kötelezettségeit.
- Vevő tudomásul veszi, hogy a felhasználói fiók nem biztos, hogy folyamatosan elérhető, különös tekintettel az eladó hardver és szoftver berendezéseinek szükséges karbantartására, ill. harmadik felek hardver- és szoftverberendezéseinek szükséges karbantartása.
- Fizetési feltételek és áruszállítás
- Az áru árát és az áru adásvételi szerződés szerinti szállításával kapcsolatos költségeket a vevő az alábbi módokon fizetheti meg:
- készpénz nélküli fizetési kártyával,
- online fizetési kártya a Shoptet PAY-en keresztül
- készpénz nélküli átutalással az eladó bankszámlaszámára. SK47 1100 0000 0029 4112 0265, fenntartva a Tatra Bankánál
- készpénzben vagy hitelkártyával személyes átvételhez a Priemyselná 1307, Žiar nad Hronom, 965 01 címen.
- A vevő a vételárral együtt köteles megfizetni az eladónak az áru csomagolásával és kiszállításával kapcsolatos költségeket a megállapodás szerinti összegben. Kifejezetten eltérő rendelkezés hiányában a vételár tartalmazza az áru szállításával kapcsolatos költségeket is.
- Készpénzes fizetés esetén a vételár az áru átvételekor esedékes. Készpénz nélküli fizetés esetén a vételár az adásvételi szerződés megkötésétől számított 2 napon belül esedékes.
- A fizetési átjárón keresztül történő fizetés esetén a vásárló az érintett elektronikus fizetési szolgáltató utasításait követi.
- Készpénz nélküli fizetés esetén a vevő vételár-fizetési kötelezettsége akkor teljesül, amikor a megfelelő összeget az eladó bankszámláján jóváírják.
- Az eladó nem követel előleget vagy más hasonló előleget a vevőtől. A vételár kiegyenlítése az áru feladása előtt nem kaució.
- Az adásvételi nyilvántartási törvény szerint az eladó köteles nyugtát kiállítani a vevő részére. Ugyanakkor köteles a beérkezett eladásokat az adóügyintézőnél online nyilvántartani, műszaki meghibásodás esetén, majd legkésőbb 48 órán belül.
- Az árut a vevőnek kézbesítjük:
- a vevő által a megrendelésben megadott címre · a küldeményfeladó irodán keresztül a vevő által megadott feladóhivatal címére,
- személyes átvétellel az eladó telephelyén
- A szállítási mód kiválasztása az áru megrendelése során történik.
- Az áru kiszállításának költségeit az áru feladási és átvételi módjától függően a vevő megrendelésében és az eladó általi megrendelés visszaigazolásában feltüntetik. Ha a szállítás módját a vevő külön kérése alapján egyeztetik, a vevő viseli az ezzel a szállítási móddal kapcsolatos kockázatot és esetleges többletköltségeket.
- Ha az adásvételi szerződés szerint az eladó köteles az árut a vevő által a megrendelésben megjelölt helyre leszállítani, úgy a vevő köteles az árut átvételkor átvenni. Ha a vevő részéről felmerült okok miatt az árut ismételten vagy a megrendelésben megjelölttől eltérő módon szükséges leszállítani, a vevő köteles megfizetni az áru ismételt leszállításával járó költségeket, ill. más szállítási módhoz kapcsolódó költségek.
- A vevő az árunak a fuvarozótól történő átvételekor köteles ellenőrizni az áru csomagolásának sértetlenségét, és hiba esetén haladéktalanul értesíteni a fuvarozót. A küldeménybe való illetéktelen behatolásra utaló csomagolás megsértésének észlelése esetén a vevőnek nem kell átvennie a szállítmányt a szállítmányozótól.
- Az eladó adóbizonylatot - számlát állít ki a vevőnek. Az adóbizonylatot a vevő e-mail címére küldjük. / Az adóbizonylatot a leszállított áruhoz csatoljuk.
- A vevő az áru teljes vételárának a szállítási költséggel együtt történő megfizetésével, de először az áru átvételével szerzi meg az áru tulajdonjogát. Az áru véletlen megsemmisüléséért, sérüléséért vagy elvesztéséért való felelősség a vevőre száll át az áru átvételének időpontjában, vagy akkor, amikor a vevőnek az áru átvételi kötelezettsége volt, de ezt nem az adásvételi szerződés megszegésével tette meg.
- Az eladó vállalja, hogy a megrendelt árut a rendelési ár kifizetésétől számított 30 munkanapon belül, vagy 30 munkanapon belül a fogyasztó részére leszállítja.
A szerződéstől való elállás VI
- Az adásvételi szerződést fogyasztói tevékenységén kívül kötött vevő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni.
- Ha az adásvételi szerződés távolról (a webáruházon keresztül) vagy az eladó telephelyén kívül jön létre, és ezzel egyidejűleg az eladó a vevőt az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról időben és megfelelően tájékoztatta, a feltételek , az adásvételi szerződéstől való elállási jog gyakorlásának időtartama és rendje, ideértve az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozatot is (a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) bekezdés h) pontjában foglaltaknak megfelelően), ill. A vevőnek a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény alapján joga van az adásvételi szerződéstől indoklás és szankció nélkül elállni a jogszabályban előírt tényállás egyidejű teljesülése mellett.
- A szerződéstől való elállás határideje 14 nap
- az utoljára leszállított áru átvételének pillanatában, ha az adásvételi szerződés tárgya a megrendelt áru, amelyet külön szállítanak
- az utolsó alkatrész vagy az utolsó darab átvételekor, ha az adásvételi szerződés tárgya többféle áru vagy több alkatrész szállítása,
- az első leszállított áru átvételének pillanatában, ha az adásvételi szerződés tárgya olyan áru, amelyet meghatározott időszakon belül leszállítottak.
- A vevő tudomásul veszi, hogy a 7. § bek. 6. §-a alapján az adásvételi szerződéstől nem állhat el többek között:
- a szolgáltatás nyújtása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulásának kifejezésével a szolgáltatás teljes körű teljesítését követően elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, és ha a szolgáltatás teljes körű biztosítása megtörtént,
- áru értékesítése vagy szolgáltatás nyújtása, amelynek ára a pénzpiaci ármozgásoktól függ, amelyeket az eladó nem tud befolyásolni, és amely az elállási időszak alatt előfordulhat,
- a fogyasztó különleges igényei szerint készült áruk, méretre készített áruk vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt áruk értékesítése,
- gyors minőségromlásnak vagy minőségromlásnak kitett áruk értékesítése,
- olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően sérült,
- olyan áruk értékesítése, amelyek természetüknél fogva a szállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal,
- olyan szeszes italok értékesítése, amelyek áráról a szerződés megkötésekor állapodtak meg, míg kiszállításuk legkorábban 30.
- napok és ára a piaci árak mozgásától függ, amit az eladó nem tud befolyásolni,
- olyan sürgős javítások vagy karbantartások elvégzése, amelyeket a fogyasztó kifejezetten kért az eladótól; ez nem vonatkozik a szolgáltatási szerződésekre és azokra a szerződésekre, amelyek tárgya a javításhoz vagy karbantartáshoz szükséges alkatrészeken kívüli áruk értékesítése, ha azokat az eladó fogyasztói látogatása során kötötték, és a fogyasztó ezeket a szolgáltatásokat vagy árukat nem rendelte meg előleg,
- védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó ezt a csomagolást kibontotta,
- időszaki kiadványok értékesítése, kivéve az előfizetési szerződésen alapuló értékesítést és a nem védőcsomagolásban szállított könyvek értékesítését,
- nem szállás, áruszállítás, autóbérlés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatásnyújtás céljára szolgáló szálláshely-szolgáltatás, amely szerint az eladó vállalja, hogy ezeket a szolgáltatásokat a megbeszélt időpontban vagy határidőn belül nyújtja. ,
- elektronikus tartalom nem fizikai adathordozón történő szolgáltatása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulásának kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.
- Az adásvételi szerződéstől való elállási határidő betartása érdekében a Vevő köteles az adásvételi szerződéstől való elállási szándékát kifejező egyértelmű nyilatkozatát az 5. pontban meghatározott határidőn belül megküldeni. A jelen feltételek VI. cikkének 3. pontja. 6. Az adásvételi szerződéstől való elálláshoz a vevő felhasználhatja az eladó által biztosított elállási formanyomtatványt. Az adásvételi szerződéstől való elállást a vevő az eladó jelen feltételekben meghatározott e-mail-címére vagy szállítási címére küldi meg . Az eladó haladéktalanul visszaigazolja a vevőnek az űrlap átvételét.
- Az adásvételi szerződéstől elálló vevő köteles az árut az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az eladónak. A vevőt terheli az áru visszaküldésének költsége az eladónak, még abban az esetben is, ha az árut jellegéből adódóan nem lehet postai úton visszaküldeni.
- Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállást követő 14 napon belül visszaadja neki a tőle kapott összes pénzt, beleértve a szállítási költségeket is, ugyanilyen módon. Az eladó az átvett pénzt más módon csak abban az esetben adja vissza a vevőnek, ha a vevő beleegyezik, és ez nem jár többletköltséggel.
- Ha a vevő az eladó által felajánlott áruk legolcsóbb szállítási módjától eltérő módot választott, az eladó az áru kiszállításának költségét a legolcsóbb szállítási módnak megfelelő összegben téríti meg a vevőnek. kínált áruk.
- Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó nem köteles a kapott pénzt visszaadni a vevőnek, mielőtt a vevő átadja neki az árut, vagy bizonyítja, hogy az árut elküldte az eladónak.
- A vevő köteles az árut sértetlenül, sértetlenül, és lehetőség szerint az eredeti csomagolásban visszaküldeni az eladónak. Az eladó jogosult az áruban okozott kár megtérítési igényét egyoldalúan beszámítani a vevő vételár-visszatérítési igényével.
- Az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől készlethiány, áru hiánya miatt, vagy ha az áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította az áru gyártását vagy behozatalát. Az eladó a megrendelésben megadott e-mail címen haladéktalanul tájékoztatja a vevőt, és az adásvételi szerződéstől való elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldi az összes pénzeszközt, beleértve a szállítási költséget is, amelyet a szerződés alapján tőle kapott. ugyanúgy, vagy a vevő által meghatározott módon.
VII. Reklamációs eljárás (hibafelelősség, garancia, reklamáció)
- Az eladó felelősséggel tartozik a vevő felé, hogy az áru átvételkor hibátlan. Az eladó különösen felelős a vevő felé azért, hogy abban az időben, amikor a vevő átvette az árut:
- a) az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó a használatra megjelölt, vagy amelyre az azonos típusú árukat általában használják,
- b) az áru minősége vagy kialakítása megfelel az egyeztetett mintának vagy tervnek, ha a minőséget vagy a kialakítást az egyeztetett minta vagy terv szerint határozták meg
- c) az áru a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban van, és az áru megfelel a jogszabályi előírásoknak.
- d) az áru rendelkezik azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben a felek megállapodtak, megállapodás hiányában pedig azokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, amelyeket az eladó vagy a gyártó leírt, vagy amelyeket a vevő az áru jellegéből adódóan és a reklám alapján elvárt általuk végrehajtott,
- A fogyasztó az áru átvételekor köteles ellenőrizni:
- hogy az árut a megrendelésnek megfelelően szállították-e ki neki,
- az árut a megrendelésnek megfelelő mennyiségben szállították-e ki neki,
- hogy a termék vagy annak csomagolása sérült-e
- Abban az esetben, ha olyan árut szállítottak ki a fogyasztónak, amelyet nem rendelt meg, a fogyasztó köteles haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül e-mailben felvenni a kapcsolatot az eladóval. Ebben az esetben a fogyasztó jogosult az árut nem átvenni, és a küldemény átvételének megtagadásáról jegyzőkönyvet felvenni az árut kiszállító személlyel.
- Abban az esetben, ha sérülés jeleit, nyilvánvaló hibás árut, vagy a fogyasztó által megrendeltnél kisebb mennyiségben adták át a fogyasztónak, a fogyasztó köteles az árut átvenni, de ezt a tényt a szállítólevélen feltüntetni, ill. ezt követően a Panasz jegyzőkönyvben lásd a .2 számú mellékletet . A Fogyasztó köteles haladéktalanul megküldeni az eladónak egy ilyen reklamációs jegyzőkönyvet, és hibaigényt érvényesíteni. Későbbi reklamációkat, amelyek a kiszállításkor az Áruk sérülésére, megsemmisülésére vagy mennyiségére vonatkoznak, nem áll módunkban elfogadni. Abban az esetben, ha a fogyasztó a jelen ÁSZF jelen pontja szerint megtagadja az áru átvételét, az eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni.
- A fogyasztó reklamálhat az áruval kapcsolatban e-mailben vagy postai úton, az eladó mindenkori székhelyének címén, olyan dokumentumokkal együtt, mint a szállítólevél, számla. A fogyasztó a panaszban köteles nyilatkozni:
- a) az Ön azonosító adatait,
- b) az eladó adatai,
- c) a fogyasztó által meghirdetett áruk leírása,
- d) az áru hibájának leírása a
- e) annak a végzésnek a száma, amelyre a panasz vonatkozik.
Lehetséges minta Panasz jegyzőkönyv - 2. sz. melléklet
- Amennyiben a reklamáció távközlési eszközzel történik, az Eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a fogyasztóhoz a reklamációs kérelem visszaigazolását, ha a visszaigazolás azonnali kézbesítésére nincs lehetőség, azt szükségtelen késedelem nélkül kézbesíteni kell, de legkésőbb a követelés igazolásával együtt.
- A jótállási idő azon a napon kezdődik, amikor a fogyasztó átvette az árut. A jótállási idő 24 hónap, hacsak az áruhoz mellékelt dokumentumok másként nem rendelkeznek. Amennyiben a terméken, annak csomagolásán vagy a mellékelt használati utasításon hosszabb időtartam van feltüntetve, a jótállási idő nem jár le ezen időszak lejárta előtt. A hibákért való felelősség joga az eladót terheli az alábbiakban leírt módon.
- A jótállás nem vonatkozik az árukban bekövetkezett károkra, amelyeket többek között különösen:
- a) az áru vagy részeinek elszennyeződése a karbantartás elhanyagolása, az áru gondozásának elhanyagolása miatt,
- b) az árut olyan körülmények között használja, amelyek nem felelnek meg az áru szokásos használati környezetének hőmérsékletének, porának, páratartalmának, kémiai és mechanikai hatásainak,
- c) külső hatások, pl. esés vagy ütközés, víz behatolása, tűz,
- d) illetéktelen személy beavatkozása az áruba (szakszerűtlen javítás, összeszerelés vagy módosítás),
- e) ha az árut az utasításoknak, műszaki szabványoknak, az árura vonatkozó egyéb dokumentációnak vagy az áru rendeltetésének ellentmondóan használják,
- f) mechanikai sérülések, különösen szakadt, vágott, hősérült áruk, gondatlan, aránytalan fizikai kezelésből, árurétegek szándékos karcolásából, stb.
- g) a nyilvánvaló hibák bejelentésének elmulasztása az áru átvételekor,
- h) a jótállási idő lejárta után.
- i) természetes vagy túlzott mechanikai kopás,
- A jótállás nem vonatkozik a természeti esemény, természeti katasztrófa, heves károk, időjárási viszonyok vagy extrém és szokatlan körülmények közötti működés által okozott károkra sem.
- Az eladó felelősséggel tartozik azokért a hibákért, amelyek az eladott termék fogyasztó általi átvételekor jelentkeznek. Használt cikkek esetén nem vállal felelősséget azok használatából vagy elhasználódásából eredő hibákért. Az alacsonyabb áron eladott áruk esetében nem vállal felelősséget olyan hibáért, amelyért alacsonyabb áron alkudtak ki.
- Amennyiben nem romlandó vagy használt cikkről van szó, az eladót terheli a felelősség az áru átvételét követően a szavatossági időn belül (garancia) bekövetkezett hibákért.
- Az eladó köteles a reklamáció kezelésének módját haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki értékelése szükséges. legkésőbb a panaszeljárás kezdetétől számított 30 napon belül. A reklamáció kezelésének módjának meghatározásáról szóló értesítést az eladó e-mailben is megteheti arra az e-mail címre, amelyet a fogyasztó a regisztráció során megadott. A reklamáció kezelési módjának meghatározása után az eladó a reklamációt haladéktalanul kezeli, indokolt esetben a reklamáció később is kezelhető. A reklamáció feldolgozása azonban nem tarthat tovább a reklamáció napjától számított 30 napnál. A panaszkezelési határidő lejártát követően a fogyasztónak jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől.
- Az eladó e-mailben vagy ajánlott levélben tájékoztatja a fogyasztót a reklamációs eljárás végéről és a reklamáció eredményéről. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül reklamációt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a reklamációt annak elutasításával csak szakértői vélemény, illetve meghatalmazott, értesített vagy akkreditált személy véleménye alapján tudja kezelni. személy, vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: az Áruk szakértői értékelése). A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a fogyasztótól az áru szakértői értékelésének költségeit, illetve az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.
- Az áruk szakértői értékelésének tartalmaznia kell: A fentieket a 2001/2003. 250/2007 Coll. bekezdésben 18a. §.
- a) a szakmai értékelést végző személy azonosítása,
- b) az értékelt termék pontos azonosítása,
- c) a termék állapotának leírása,
- d) az értékelés eredményét,
- e) a szakértői értékelés elkészítésének időpontja.
- Az eladó köteles a fogyasztónak átadni az igény elutasítását igazoló szakértői értékelés egy példányát, legkésőbb a reklamáció feldolgozásától számított 14 napon belül.
- Ha a fogyasztó a szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a fogyasztó kinek küldheti át az árut szakértői értékelésre. Ha a fogyasztó az árut szakértői vizsgálatra küldi el a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek, az áru szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség az eladót terheli, függetlenül a szakértő eredményétől. értékelés. Ha a Fogyasztó az eladó által megjelölt személy szakértői értékelésével bizonyítja az eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, a reklamációt újra érvényesítheti; a jótállási idő az áru szakértői értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a fogyasztónak a megújított reklamációtól számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.
- Ha eltávolítható hibáról van szó, a fogyasztónak joga van annak térítésmentesen, kellő időben és szakszerűen eltávolíttatni. Az eladó a hibás terméket a hiba megszüntetése helyett mindig hibátlanra cserélheti. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza az áru rendeltetésszerű, hibamentes használatát, a fogyasztónak joga van az árut kicserélni vagy a szerződéstől elállni. Ugyanilyen jogok illetik meg a fogyasztót, ha a hiba eltávolítható, de a fogyasztó a hiba kijavítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni az árut. Nagyobb számú meghibásodásnak minősül legalább három hiba, a hiba megismétlődése pedig ugyanazon hiba legalább két korábbi javítás utáni fellépése.
- Érvényes reklamáció feldolgozásával a szavatossági idő a reklamáció időtartamával meghosszabbodik. Ha a reklamációt a törvényben meghatározott jótállási időn belül az áru új termékre cserélésével rendezték, akkor a jótállási idő a reklamáció rendezésének napjától kezdődik újra.
- Tekintettel arra, hogy a szállító nem részese az üzemeltető és a végfelhasználó között létrejött adásvételi szerződésnek, az üzemeltető kötelessége, hogy az üzemeltető és a végfelhasználó között esetlegesen felmerülő jogi problémákat saját maga határozza meg. üzleti feltételekről, amelyeket az üzemeltető az áruértékesítés közvetítése során használ fel.
- Az Eladó a jelen ÁSZF-en kívül más magatartási kódexet nem adott ki, amelyet be kellene tartania.
VIII
(1) A szerződő felek minden írásos levelezést elektronikus levélben kézbesíthetnek egymásnak.
- A vevő a levelezést a jelen feltételekben megadott e-mail címre kézbesíti az eladónak. Az eladó a leveleket a vevőnek az ügyfélfiókjában vagy a megrendelésben megadott e-mail címére kézbesíti.
IX
- Az együttműködésünk során Ön által megadott összes információ bizalmas, és ennek megfelelően kezeljük. Amennyiben írásos hozzájárulását nem adja meg, adatait a szerződés teljesítése érdekében más módon nem használjuk fel, kivéve az e-mail címet, amelyre üzleti értesítéseket lehet küldeni, mert ezt az eljárást a törvény lehetővé teszi, ha nem utasítod vissza. Ezek az értesítések csak hasonló vagy kapcsolódó árukra vonatkozhatnak, és egyszerű módon (levélben, e-mailben vagy a kereskedelmi értesítésben található hivatkozásra kattintva) bármikor leiratkozhatnak. Az e-mail címet erre a célra a szerződő felek közötti utolsó szerződés megkötésétől számított 3 évig megőrizzük.
- A személyes adatok védelmével kapcsolatos részletesebb információk a személyes adatok védelméről szóló szabályzatban találhatók ITT .
- A viták peren kívüli rendezése
- A Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség, amelynek székhelye: PO BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetcím: https://www.soi.sk/sk, felelős a peren kívüli rendezésért. adásvételi szerződésből eredő fogyasztói jogviták. A http://ec.europa.eu/consumers/odr címen található online vitarendezési platform használható az eladó és a vevő közötti, az adásvételi szerződésből eredő viták rendezésére.
- A Szlovák Köztársaság Európai Fogyasztói Központja, székhelye: Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Szlovák Köztársaság, internetcím: http://www.evropskyspotrebitel.sk az Európai Parlament és Tanács rendelete értelmében a kapcsolattartó pont (EU) sz. A fogyasztói jogviták online rendezéséről és kiegészítéséről szóló 2013. május 21-i 524/2013. 2006/2004 és a 2009/22/EK irányelv (a fogyasztói jogviták online rendezésére vonatkozó rendelet).
- Az eladó kereskedelmi engedély alapján jogosult árut értékesíteni. A kereskedelmi ellenőrzést az illetékes kereskedelmi iroda végzi a hatáskörében. A Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség meghatározott körben felügyeli egyebek mellett a fogyasztóvédelmi törvény és a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény betartását.
Záró rendelkezés
- Az eladó és a vevő közötti összes megállapodásra a Szlovák Köztársaság jogrendje az irányadó. Ha az adásvételi szerződéssel létrejött kapcsolat nemzetközi elemet tartalmaz, akkor a felek megállapodnak abban, hogy a kapcsolatra a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztó általános érvényű jogszabályi előírásokból eredő jogait.
- A vevővel szemben az eladót semmilyen magatartási kódex nem köti a 3. § bek. 1 levél törvény n) pontja szerint a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
- Az eladó weboldalával kapcsolatos minden jog, különösen a tartalom szerzői joga, beleértve az oldalelrendezést, fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, az eladót illeti. Tilos a weboldalt vagy annak egy részét az eladó hozzájárulása nélkül másolni, módosítani vagy egyéb módon felhasználni.
- Az eladó nem vállal felelősséget a webáruházban harmadik személyek beavatkozásából, illetve annak rendeltetésellenes használatából eredő hibákért. A vásárló a webáruház használata során nem alkalmazhat olyan eljárásokat, amelyek negatívan befolyásolhatják annak működését, és nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé tenné számára vagy harmadik felek számára, hogy a webáruházat alkotó szoftvereket vagy egyéb komponenseket beavatkozhassanak vagy használják, a webáruházat vagy annak részeit, szoftverberendezéseit olyan módon használja, amely ellentétes annak céljával vagy rendeltetésével.
- Az adásvételi szerződést a feltételekkel együtt az eladó archiválja ben
- A feltételek szövegét az eladó megváltoztathatja, kiegészítheti. Ez a rendelkezés nem érinti a feltételek korábbi változatának hatálya alatt keletkezett jogokat és kötelezettségeket.
- A vonatkozó rendelkezések a 102/2014. törvény a fogyasztóvédelemről a távollévők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során, valamint egyes törvények módosításáról szóló törvény 2009. évi CXVI. 250/2007 Coll. törvény módosításáról, valamint a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 2. sz. 372/1990 Coll. törvénysértésekről a módosított törvény 1. sz. 22/2004 Coll. törvény módosításáról, valamint az elektronikus kereskedelemről szóló 128/2002 Coll. törvénnyel módosított belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről. törvény 284/2002. 40/1964 Coll. módosított Ptk.
- Az üzemeltető vállalja, hogy jelen weboldalt naprakészen és pontosan tartja. Ha azonban valami hibás vagy elavult dologgal találkozik, megköszönnénk, ha értesítene bennünket. Kérjük, jelölje meg, hogy a honlapon hol olvasta a tájékoztatást. Akkor a lehető leghamarabb megvizsgáljuk. Válaszát küldje el e-mail címünkre.
- Az üzemeltető nem vállal felelősséget azon weboldalak tartalmáért, amelyekre vagy amelyekről hiperhivatkozás vagy egyéb hivatkozás történik. A harmadik felek által kínált termékekre vagy szolgáltatásokra a harmadik felek vonatkozó feltételei vonatkoznak.
- Az ezen a weboldalon található tartalomra vonatkozó összes szellemi tulajdonjog az üzemeltetőt illeti.
- Ezen anyagok másolása, terjesztése és bármilyen más felhasználása az üzemeltető írásos hozzájárulása nélkül tilos.
- A felügyeleti hatóság neve és címe: Szlovák Kereskedelmi Felügyelet Dolná 46974 00 Banská Bystrica 1.
- A szerződési feltételek melléklete a szerződéstől való elállás mintája. 1. számú melléklet és Panaszjegyzőkönyv 2. számú melléklet
Jelen feltételek 2023. szeptember 13-án lépnek hatályba
- számú melléklet
Szerződéselállási űrlap
Címzett: Tech Garden sro Priemyselná 1307, 96501 Žiar nad Hronom
email: info@eshop-techgarden.hu
Ezúton kijelentem, hogy az 1. sz. 102/2014. a távértékesítéssel kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áru értékesítése vagy szolgáltatásnyújtás során történő fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény) "), elállok a megállapodástól:
Cím, név és vezetéknév:
Cím:
E-mail cím:
Megrendelés és számla száma:
Rendelés dátuma:
Az áru átvételének dátuma:
A termék, amit visszaküldök (kódnév):
A visszaküldés oka:
A kapott pénzeszközök visszaküldésének módja:
A pénzt bankszámlára (IBAN)/más módon szeretném visszautalni
Figyelmeztetés a fogyasztó számára: A 10. § bek. törvény 4. §-a alapján jogosult a fogyasztótól az áru olyan értékcsökkenésének megtérítését követelni, amely az áru olyan kezelésének eredményeként keletkezett, amely meghaladja a szükséges kezelés körét. az áruk jellemzőinek és funkcionalitásának meghatározására.
Dátum: Aláírás:
számú melléklet 2
PANASZPROTOKOLL
Név: .......................... Vezetéknév: ................... . ........................
Állandó lakhely, utca, szám: ................................................ Állam: .. ...................................................
Telefonszám: .............................. e-mail cím: ............ ..............................
A szolgáltatás neve (a tanfolyam pontos leírása): ................................................ ...........................
A panasz oka: .................................................. ................................................ .. ......
- a nyújtott szolgáltatásért kiszámlázott ár helyessége,
- az áruk vagy a nyújtott szolgáltatás minősége,
(az áru vagy a szolgáltatás hibájának leírása, megnevezése és a hiba megnyilvánulási módja)
................................................ .. .............................................................. .................................................. .............................................................. ............................................................ ................................................................ .................................................. .................................................................. ................................................................ .................................................................. ................................................................ ........................
Időkorlát, amikor a nyújtott szolgáltatás minősége korlátozott volt:
Dátum: .............. Idő: ................. a hét napja: .......... ..............
A követelés benyújtásának módja:
- a nyújtott szolgáltatás vagy áru hiba eltávolításával
- szolgáltatást másikra cserélve: melyikre?:
- a nyújtott szolgáltatásért vagy áruért fizetett ár visszaküldésével:
A kitöltött reklamációs jegyzőkönyv egyben a panasz átvételének (igénylésének) visszaigazolása is.